تاکید آیتالله مکارمشیرازی بر اصلاح رسمالخط عثمان طه/۲۰۰ اشتباه شناسایی شد
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۰۳۹۳
مرجع تقلید شیعیان بر لزوم اصلاح اشتباهات موجود در رسمالخط عثمان طه که ۲۰۰ اشتباه است تأکید کرده و خدمت به قرآن را توفیقی الهی دانست. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیتالله ناصر مکارم شیرازی، پیش از ظهر امروز در دیدار اساتید، مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با تأکید بر فعالیت در راستای ترویج و نشر مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: امیر المومنین(ع) در نهجالبلاغه در اهمیت قرآن مطالب بسیاری ارزشمند و مفیدی را بیان کردهاند که توجه به آنها بسیار ضرورت دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جمعآوری خود این مطالب میتواند به تدوین یک کتاب بیانجامد، افزود: قرآن میتواند قلب را جلا دهد و به فکر هم روشنایی ببخشد همانطور که امیر المونین(ع) در نهجالبلاغه فرموده است «بهار دلها و چشمههای دانش در قرآن است و براى قلب و فکر جلایى جز قرآن نتوان یافت».
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اثرات مهم قرآن در زندگی بشر، تأکید کرد: در نهجالبلاغه برای قرآن 3 اثر مهم ذکرشده است که نخستین آنها ربیع القلوب بودن قرآن است به این معنا که قرآن همانند بهار دلها را تازه میکند همانطور که فصل بهار میتواند برای طبیعت نشاط و طراوت به همراه بیاورد قرآن هم سبب طراوت و نشاط قلوب مؤمنان میشود.
وی با تأکید بر اینکه قرآن به قلب مؤمنان نورانیت میبخشد، تصریح کرد: «ینابیع العلم» بودن قرآن اثر دومی است که امام علی(ع) بهعنوان اثرات آن برشمرده است به این معنی که قرآن چشمه جوشان علم و آگاهی است و همه علوم را در خود جایداده است.
شکوه تلاوت در پایتخت استرالیا / قرآن، نوای آرامبخش مهاجران ایرانیخوزستان| شهرستان دزفول محروم از معلم تخصصی در زمینه قرآن استاعتبار ویژه برای فعالیتهای قرآنی در اردبیل تامین میشودآیتالله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه گناه قلب انسان را از یاد خدا دور میکند، تصریح کرد: قرآن تنها درمان برای قلب انسانی است که در اثر گناه و غفلت از یاد خدا دچار زنگار شده و قرآن جلا دهنه به این قلوب است.
مرجع تقلید شیعیان افزود: تنها همین تأکیدات امیرالمونین(ع) نشاندهنده عمق اهمیت و درجه قرآن است، به فرموده امام علی (ع) همنشینی با قرآن سبب میشود که هدایتی در فرد افزوده شود یا یک کوری و فقدان معرفت از وجود او کم شود.
استاد برجسته حوزه بر لزوم توجه به یادگیری قرآن هم اشاره کرد و گفت: روخوانی صحیح قرآن، آشنایی با مفاهیم و تفسیر، عمل به قرآن و نشر قرآن کریم ازجمله علومی است که هر انسانی باید به آن دست بیاید و برای هر فرد بهویژه شیعیان ضرورت دارد که در زندگی خود این امور را یاد بگیرد.
وی بر لزوم اصلاح اشتباهات موجود در رسمالخط عثمان طه که 200 اشتباه است تأکید کرده و خدمت به قرآن را توفیقی الهی دانست و تأکید کرد: خدمت به قرآن درجه بالا و جایگاه ارزشمندی است که نصیب هرکسی نمیشود و کسانی که به موقعیت رسیدهاند باید قدردان جایگاه برجسته و با اهمیت خود باشند.
انتهای پیام/ش
R7854/P/S6,62/CT11منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سورههای کلام الله وحی است.
دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.
قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری میشود و به گفته مسئولان سالها به جای آن قرآن دیگری قرار داده میشد.
هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.
دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.
این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.